سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ تخصصی مهندسین مرتع و آبخیزداری

Powerd by: Parsiblog ® team.
خواص دارویی بعضی از گیاهان(شنبه 87 آبان 11 ساعت 6:8 عصر )

گیاه بادام وحشی

این گیاه دارای انواع گوناگون می باشد. اهمیت بوته های این گیاه بیشتر در محافظت از خاک می باشد و در مناطقی که حاصلخیز نیست و امکان فرسایش خاک بیشتر است این گونه ها می توانند به راحتی به عنوان گونه های پیشآهنگ مستقر شوند.
دانه ها و میوه های این گیاه مصرف خوراکی دارد. نوع دیگر استفاده از این گیاه استفاده از روغن آن است که به عنوان مُلیّن و شستشو دهنده دستگاه گوارش مصرف دارد. همچنین مالیدن آن به محل درد به صورت موضعی استفاده دارد
 



  گیاه گشنیز کوهی

 

این گیاه هم به صورت اهلی کشت می شود و هم در کوه می روید ولی گیاهی که در کوه می روید دارای خواص بیشتری است. برگ و میوه این گیاه مورد توجه می باشد که منبع ویتامینهای C و B و A است. موارد استفاده این گیاه برای ناراحتیهای قلبی، نیرو دهنده مغز و برطرف کننده هیستری و غش، اشتها آور، ضد جوش و آفت دهان، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی در زمان سرماخوردگی و زکام و حساسیت ناشی از آبریزش بینی می باشد.
این گیاه با تمام خواصی که دارد مصرف زیاد آن ممکن است مضر باشد. از جمله ضررهای مصرف زیاد این گیاه عبارتند از: خوابهای پریشان و آشفته، بی خوابی، نسیان و فراموشی و لکنت زبان.
مقدار مصرف این گیاه باید توسط پزشک تعیین شود که باید ?5 گرم در یک لیتر آب بصورت جوشانده و? تا 4 گرم از پودر دانه اش مورد استفاده قرار گیرد.
مناطق رویش این گیاه در ارتفاعات است و فصل گل دهی گیاه از اواسط اردیبهشت تا اواخر تیرماه می باشد.
 



  گیاه آویشن کوهی

 

آویشن کوهی یکی از گیاهان زیبا و معطر است که در اکثر مناطق معتدله رویش دارد. نمونه اهلی این گیاه آویشن شیرازی است که بصورت کشت داده شده مورد بهره برداری قرار می گیرد و در شیراز کشت می شود.
از نظر شکل ظاهری و طعم این دو نوع آویشن با هم فرق دارند. البته خواص درمانی آویشن کوهی بسیار بیشتر از آویشن شیرازی است.
این گیاه بوی بسیار مطبوع و مزه تندی دارد و به خاطر خاصیتش در شدت دادن به جریان خون، به هر عضوی که مالیده شود خون به آن طرف سرازیر می شود. برای ریزش مو، جوشانده این گیاه استفاده می شود تا جریان خون را در آن قسمت بیشتر کرده و پیاز مو تغذیه شود.
این گیاه داروی بسیار خوبی برای دستگاه تنفسی و بیماریهایی از قبیل زکام، برونشیت، آسم، گریپ و .... است. همچنین این گیاه داروی خوبی برای معده می باشد و ناراحتیهای معده را از نظر هضم، نفخ به طور کلی برطرف می کند.
این گیاه از جمله گیاهان نیروزا است و همچنین ضد ترشح و ضد عفونت نیز می باشد.
برای مصرف این گیاه تقریباً ?0 گرم آن را با یک لیتر آب مخلوط می کنند و به صورت جوشانده مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف خوراکی دارد.
جوشانده 50 گرم از این گیاه به علاوه یک لیتر آب به صورت غلیظ برای مصرف موضعی مورد استفاده قرار می گیرد

گیاه گلرنگ وحشی

 

این گیاه از خانواده گل مینا یا مرکبات است. گلبرگهای این گیاه قرمز و ارغوانی رنگ است که به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود.
از کلاله و گلبرگ این گیاه به عنوان یک رنگ گیاهی استفاده می شود. گیاه مقاومی است و استفاده خوراکی برای دام ندارد و ظهور این گیاه در هر منطقه ای نشان دهنده تخریب این خاک در منطقه است.
فصل گل دهی آن از خرداد ماه تا تیرماه است.
 



  گیاه شبدر

 

این گیاه خواص دارویی ندارد ولی موارد استفاده متعددی دارد. یک نوع علوفه عالی برای دامها محسوب می شود. شبدر اصولاً در حالت تر بودن، حالت مسهلی دارد و مقدار کم آن مُلیّن و مقدار زیاد آن مسهل است ولی در حالت خشک بودن عکس این عمل، یعنی قابلیت قابض بودن را دارد. گیاه خوبی برای سرفه و ناراحتیهای تنفسی از جمله عفونت سینه از نوع برونشیت می باشد.
گلهای شبدر قرمز به صورت جوشانده تصفیه کننده خوبی برای خون است و در مواردی حتی در مورد سرطان معده از این گیاه استفاده می شود.
 



  گیاه ریواس

 

گیاه ریواس با برگهای پهن و ساقه بلند و گلهای خوشه ای در ارتفاعات و دامنه های شیب دار رویش دارد. خود ساقه این گیاه بصورت خام به عنوان یک ماده غذایی مطرح است. برگهای آن نیز هم به صورت خام و هم به صورت پخته به عنوان خوراکی مصرف می شود. طعم این گیاه ترش مزه و گس است. داروی خوبی برای بیماریهای دستگاه گوارش از جمله اسهال می باشد.
این گیاه بخاطر داشتن ویتامینهای C و B و A مورد توجه است. همچنین این گیاه با خاصیتی که دارد لوزالمعده را وادار به ترشح انسولین می کند که دربیماریهای قند خون مورد توجه است.
زیاده روی در مصرف این گیاه اصولاً یک سری عوارض دارد، از جمله اینکه برای کلیه و مثانه مشکل تراشی می کند.
فصل رویش از اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه است. این گیاه سرد است و برای افراد سرد مزاج داروی خوبی نیست.
 



  گیاه خاکشیر

 

این گیاه استفاده دارویی و غذایی دارد از جمله رفع کننده گرمازدگی و ضد اسهال است.
این گیاه اوایل بهار رشد می کند و اواسط اردیبهشت ماه به گل می نشیند و تا اواخر خرداد ماه دانه این گیاه که موارد استفاده زیادی دارد، قابل بهره برداری است.
خاکشیر از زمانهای گذشته کاربرد داشته است و بهترین کاربرد آن به خاطر خاصیت ضد عفونی کننده اش می باشد و برای ناراحتیهای روده مثل اسهال و یا حتی یبوست مفید است.
این گیاه را بصورت خیس کرده استفاده می کنند و در موارد جراحات و تبهای زیاد بسیار مؤثر است و همچنین بو داده ی آن اسهال های سخت را درمان می کند.
 


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

. خواص کدو تخم کاغذی(پنج شنبه 85 اسفند 3 ساعت 3:9 عصر )

گیاهی پیچیده یا بالا رونده ، برگ بزرگ و پوشیده از کرک ، میوه نارنجی تیره ، به شکل کدوی تنبل

 

 اما گرد ، گل ها زرد رنگ ، تخم میوه این گیاه بدون پوست می باشد و غشای نازکی اطراف مغز

 

 قرار گرفته است .

مواد مؤثره : گلیکوزید (پپونوزید) ، پروستالیکوئید ، گرونفینگ ، ویتامین E ، فیتوسترون

 

خواص درمانی : مهمترین خاصیت درمانی که امروز بدان توجه می شود درمان تورم پروستات ، سوزش مجاری ادراری ، درمان تصلب شرائین

 ، تقویت کننده عمومی بدن ، افزایش مقاومت بدن در مقابل عوامل بیماری زا ، ضد کرم (کرم کدو) ، آرام بخش و مسکن درد .

روش استفاده : قسمت مورد استفاده بذر این گیاه است که متأسفانه بسیار کمیاب است .

تخمه کدو + ریشه و اندام هوایی گزنه + میوه خارخسک + بابونه : متوقف نمودن رشد غده پروستات ، درمان تورم پروستات ، ضد التهاب ، محرک سیستم ایمنی بدن ، تسهیل جریان و خروج ادرار

مکانیسم اثر : این دارو باعث مهار آنزیم تبدیل ستوسترون به 5 - آلفا - دی هیدروتستوسترون در نتیجه باعث کاهش غلظت آن شده و رشد غده پروستات را متوقف می کند .

عوارض جانبی   :استفاده از این دارو در اوایل ممکن است سبب مقداری حالت تهوع شود که با ادامه درمان قطع می شود . استفاده بیش از حد باعث تحریک معده می شود .

دارو : قطره پروستاتان روزی سه بار 30 قطره در یک فنجان آب سرد بعد از غذا

 


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

گلرنگ (کاجیره) Carthamus tinctorius و C.lanatus(پنج شنبه 85 اسفند 3 ساعت 3:8 عصر )

گیاهی است یکساله یا دو ساله به ارتفاع 30 تا 60 سانتیمتر که منشاء اولیه آن عربستان بوده است . برگها دندانه دار که منتهی به خارهای ظریف و نوک تیز می شود . برگ ها عاری از تار و دارای شبکه ای از رگبرگهای درشت و برجسته می باشد . گل ها عموماً لوله ای و به رنگ زرد متمایل به قرمز است که تدریجاً زرد نارنجی می شود (معروف به زعفران قلابی). میوه اش به صورت فندقه ، سفید رنگ و دارای دسته تار نازک در قسمت انتهایی است .

مواد مؤثره: گلها (دارای کارتامین یا اسید کارتامیک به رنگ نارنجی زیبا)

میوه : دارای 30 تا 37 درصد پروتئین ، 45 تا 65 درصد مواد چرب

خواص درمانی: گل : مسهل ، خلط آور ، قاعده آور . میوه : نیرودهنده و قاعده آور ، ضد روماتیسم و فلج ، درمان تصلب شرائین .

روغن : مناسب برای بیمارانی که کلسترول بالا دارند ، ضد عفونی کننده و التیام دهنده زخم ها

روش استفاده: از میوه آن روغنی استخراج می شود که پس از تصفیه کامل می تواند به مصارف تغذیه برسد ، اسیدهای چرب اشباع شده آن 6 تا 9 درصد و اسیدهای چرب اشباع نشده آن عبارتست از اسید اولئیک (16 تا 25 درصد) اسید لینولئیک (63 تا 72 درصد) و اسید لینولنیک (1/0 تا 6 درصد)

روغن این دانه اگر هیدروژنه شود مارگارین مرغوب ، فاقد بو و طعم از آن بدست می آید . اثر خشک شونده قوی دارد. در نقاشی برای رنگ کاری های روشن و سفید بسیار خوب است زیرا در اثر کهنه شدن رنگ زرد پیدا نمی کند

 


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

خواص اسفرزه(پنج شنبه 85 اسفند 3 ساعت 3:5 عصر )

اسفرزه                                    Plantago psyllium

مواد مؤثره : موسیلاژ ، فلاونوئید آپی ژنین

خواص درمانی : ملین ملایم (درمان یبوست) ، کاهش کلسترول خون ، ضد التهاب ، کمک به سرباز کردن بهتر زخم های چرکین ، موسیلاژ آن محیط مناسب برای کشت بافت است .

روش استفاده : اسفرزه (1 قاشق سوپخوری) + 1 لیوان آب :ملین

عوارض جانبی:

1 مبتلایان به نارسائی های و احتقان قلبی

2 افرادیکه دیابت دارند

3 کودکان و خانم های باردار

دارو : پودر پسیلیوم


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

کنجد فشار خون را کاهش می دهد(پنج شنبه 85 اسفند 3 ساعت 3:5 عصر )

کنجد باعث پایین آمدن فشارخون می شود و نرم کننده معده و روده است.
کنجد با نام علمی (
Sesamusindicum) گیاهی است یکساله با ارتفاع حدود یک متر که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک است. برگهای آن بیضی، باریک و نوک تیز است و گلهای آن به رنگ سفید و یا قرمز به طور تک تک در کناره برگهای قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شود.
میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضوی است که دانه کنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است.
کشور چین بزرگترین تولیدکننده کنجد در دنیا است و بیشترین مقدارکنجد تولید شده در ایران به مصرف تهیه روغن و حلوا ارده می رسد.
روغن کنجد یکی از روغن های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در آمریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد مصرف می شود.
کنجد بسیار مغذی است و در اکثر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت به کار می رود و برای چاق شدن موثر است.
این گیاه گرفتگی صدا را از بین می برد و ضدرماتیسم است همچنین دم کرده برگ کنجد اسهال خونی را برطرف می کند.
روغن کنجد برای رفع تنگی نفس و سرفه خشک و زخم ریه مفید است و سوزش ادرار را رفع
می کند. از این روغن می توان به جای روغن زیتون در سالاد استفاده کرد.
برگ کنجد را اگر به سر بمالید باعث رشد و سیاهی موی سر می شود.
برای رفع قولنج کنجد را آسیاب کرده و با سرکه مخلوط کنید و به مقدار نصف وزن کنجد، مغز بادام پوست کنده را به آن اضافه کنید آنها را پودر کرده و هر روز به مقدار یک قاشق سوپ خوری از آن بخورید.


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

ماریتیغال (خار مریم) Silybum marianum(پنج شنبه 85 اسفند 3 ساعت 3:3 عصر )

گیاهی است دو ساله، دارای ریشه ضخیم و ساقه به ارتفاع 80-5/1 سانتیمتر که به حالت خودرو در کنار جاده های متروک می روید. برگ ها منقسم و دندانه دار، خاردار و به رنگ سبز شفاف، خارهای ظریف رأس دندانه های برگ به رنگ زرد، ضمناً چون کنارهای برگ و رگبرگها لکه های سفید وجود دارد، باعث سهولت تشخیص این گونه می شود.

گل ها لوله ای و درشت و به رنگ ارغوانی، میوه سیاهرنگ و شفاف و دارای تار است. لازم به ذکر است گیاهی که در ایران می روید از لحاظ ارزش ماده مؤثره  بی اهمیت تر از گونه های اروپائی خود است .

مواد مؤثره: فلاونوئید سیلی مارین شامل سیلی بین، سیلی دیانین، سیلی کریستین

خواص درمانی: در گذشته برای درمان بیماریهای گوارشی و صفراوی استفاده شده است و امروزه : جلوگیری و درمان مسمومیت های کبدی، درمان سیروز کبدی، پیشگیری و درمان سرطان کبد

روش استفاده: میوه که در ایران موجود نمی باشد و یا کمیاب است .

داروه : لگالون ، دوراسیلیمارین ، هگریمارین


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

نارگیل سنگ کلیه را دفع می‌کند(چهارشنبه 85 اسفند 2 ساعت 11:9 عصر )

شیر نارگیل سنگ کلیه را دفع می‌کند و برای پایین آوردن تب بسیار مفید است. 
نارگیل با نام علمی (Coeos nucifera) گیاهی است که در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می‌شد در حال حاضر به صورت درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد. مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت‌های این درخت استفاده می‌کنند و آن را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می‌کنند.
میوه نارگیل کروی شکل است که قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشکل از الیاف نباتی و داخل آن صاف و سخت است. درخت آن در هر سال حدود پنجاه عدد نارگیل می‌دهد. نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیر دارد ولی به تدریج که میوه می‌رسد مقدار شیر آن کمتر می شود.
گوشت این میوه دارای آنزیم‌های مختلف انورتین، اکسیداز و کاتالاز است و در شیر آن اسیدهای آمینه مختلف موجود است.
گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیر آن کمی گرم و مرطوب است.
نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است و حرارت داخلی بدن را افزایش می‌دهد همچنین برای خوشبو کردن دهان نیز مفید است.
این میوه ضعف کبد را درمان می‌کند، ادرار را زیاد کرده، درد مثانه را رفع می‌کند و مداوا کننده زخم‌های بدن است.
ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی‌های کبدی همانند یرقان مفید است و دم کرده آن اسهال خونی را برطرف می‌سازد.
شیر این میوه ضد سم است و برای برطرف کردن آب آوردگی از آن استفاده می‌شود همچنین برای معالجه پوستی مفید است.
روغن نارگیل که از تقطیر گوشت سفید آن به دست می‌آید حافظه و هوش را تقویت می‌کند و در درمان کمر درد نیز موثر است.
نارگیل دیر هضم است و در بدن تولید خلط می‌کند بنابراین بهتر است با شکر خورده شود.
این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان اشکالاتی تولید کند از این نظر این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند، خوردن آن برای سرد مزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی‌کند.


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

گاو زبان Borago officinalis(چهارشنبه 85 اسفند 2 ساعت 11:9 عصر )

گاو زبان گیاهی است چند ساله و دارای ریشه‌های نیمه غده‌ای که بطور عمودی تا عمق 50 سانتیمتر در خاک فرورفته است و بعلت داشتن ریشه‌های اصلی و فرعی در اعماق خاک مقاومت آن در برابر خشکی خاک زیاد است. برگهای آن زبانه‌ای و پوشیده از خارهای ظریفی است که به آن حالت خشن میدهد و به همین علت به گاوزبان معروف است. گلهای آن به رنگ قرمز خوشرنگی است که پس از خشک شدن به رنگ آبی تیره در می‌آید .

ترکیبات شیمیایی :

این گیاه حاوی مواد موسیلاژ، قندی، تانن و ترکیبات فنلی و نیز مقدار کمی آلکالوئید میباشد (آرام بخش)

خواص درمانی : گاوزبان حواس پنجگانه آدمی را تقویت می کند. دمکرده آن نشاط آور بوده و رنگ رخسار را باز می‌کند.سینه را نرم می‌کند. تنگی نفس و دردگلو را شفا می دهد. دلهره و وحشت را از بین می‌برد. غم و غصه را کم کرده و برای کسانی که با خود حرف می زنند بسیار خوبست. از برگهای تازه آن برای درمان جوشهای چرکی دهان و درمان برفک استفاده می شود .

سازگاری :

گاوزبان بیشتر در ارتفاعات رامسر، رودسر و تنکابن بصورت خودرو و نیز زراعی وجود دارد. بطور کلی شرایط آب و هوایی کوهستانی سردسیر و نیمه مرطوب که در طول بهار و تابستان دارای بارانهای متناوب هستند، برای کشت این گیاه مفید است.

روش تکثیر و کاشت :

کشت گاوزبان در دو فصل پائیز و بهار انجام می شود و بهترین روش کاشت بذر در فصل پائیز است. عمق کاشت 2ـ 1 سانتیمتر و فاصله بین بوته‌ها 50 ـ 40 سانتیمتر و فاصله بین ردیف‌ها 70ـ60 سانتیمتر است.

میزان مصرف بذر در هر هکتار 15ـ 10 کیلوگرم است. عمر مفید بوته گاوزبان 2 سال و حداکثر عمر آن 4 سال است. در مناطقی که بارندگی به اندازه کافی و پراکندگی بارش آن مناسب باشد، کشت به صورت دیم صورت می گیرد. اما در مناطق خشک مانند اصفهان نیاز به آبیاری مرتب می باشد. مهمترین آفت این گیاه کرم برگ خوار است که بیشترین خسارت خود را در زمان برداشت به گیاه می زند و چون در این زمان مبارزه شیمیایی صلاح نیست، لازم است از مبارزه بیولوژیک استفاده شود .

برداشت محصول :

عمل گل چینی در اوایل خرداد صورت می گیرد و گلهای چیده شده را در کنار مزرعه روی پارچه یا سفره های پلاستیکی به ارتفاع 3-2 سانتیمتر پهن می کنند و برای آنکه آفتاب نخورد، روی آن پارچه می‌اندازند. البته خشک کردن محصول در سایه بهتر بوده و محصول مرغوبتری خواهد داد. بهم زدن گلها حین خشک شدن ضروری است. گل مرغوب گلی است که دارای دم سفید و گلبرگهای بنفش باشد. میزان عملکرد آن حدود 1100-1000 کیلوگرم گل تازه می باشد که از این میزان حدوداً 300-250 کیلوگرم گل خشک بدست می آید .


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

شاه پسند وحشی برای رفع خونریزی لثه مفید است(چهارشنبه 85 اسفند 2 ساعت 11:8 عصر )

شاه پسند وحشی خونریزی لثه را رفع می‌کند و برای برطرف کردن سرما خوردگی مفید است. 
شاه پسند وحشی با نام علمی (Verbena officinllis) گیاهی است که در روم قدیم مورد پرستش و تقدیس مردم قرار می‌گرفت و از آن برای تبرک خانه‌ها و معابر استفاده می‌شد.
این گیاه در نواحی جنوب آسیا، آفریقا و اروپا در حاشیه جاده‌ها و دشت‌ها می‌رویند. در ایران در مناطق شمال ایران و اطراف تهران، فارس، شیراز و نواحی جنوب می‌رویند.
قسمت مورد استفاده این گیاه سر شاخه‌های سبز آن است. در اثر مالش دادن بوی مطبوعی در تمام قسمت‌های این گیاه منتشر می‌شود ولی طعم آن گس و تلخ است. شاه پسند وحشی از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای مواد شیمیایی مختلفی نظیر تانن، موسیلاژ، ساپوتین، وربی نالین و ماده‌ای تلخ است.
این گیاه برای تقویت قلب مفید است و خون را تمیز و تصفیه می‌کند. همچنین برای برطرف کردن سرماخوردگی مفید است.
شاه پسند وحشی خلط آور است برای درمان ناراحتی پوستی مفید است و کمبود ویتامین c را درمان می‌کند.
این گیاه کرم معده را کشته و از بین می برد، برای تقویت قلب مفید است و خون را تمیز و تصفیه می کند.

 


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

زردچوبه در معالجه بیماریهاى غیرقابل درمان نقش دارد(چهارشنبه 85 اسفند 2 ساعت 11:7 عصر )

براساس یک تحقیق پزشکى گیاه زردچوبه مى تواند بدون آنکه بر بیمار عوارض جانبى بگذارد ، در معالجه بسیارى از بیماریهاى غیر قابل درمان و خطرناک نقش درمانى داشته باشد .
این مطالعات نشان میدهد زردچوبه در درمان التهابات ویروسى کبد، تنظیم مقدار کلسترول خون ومعالجه بیماریهاى سرطان سینه وخون موثر است.
در این گزارش پزشکى آمده است: مصرف روزانه یک قاشق مرباخورى زردچوبه در یک لیوان شیر گرم میتواند مانع از ابتلا به سرطان شود.
مطالعات پزشکى نیز نشان میدهد، زردچوبه در درمان بیمارى قند باتوجه به نقش آن در افزایش ترشح انسولین میتواند موثر واقع شود.
زردچوبه مانع از غلظت خون مى شود و براى درمان دردهاى آنژین نیز مفید است.
براساس این گزارش، گیاه مذکور در تنظیم هضم غذا ،درمان التهابات کولون ، بیماریهاى کلیه، پوست، بویژه درمان عقرب گزیدگى ومارگزیدگى ودردهاى دندان ولثه موثر است.
همچنین زردچوبه در درمان بیمارىهاى انگلى ، سرفه ، سرماخوردگى وتنگى نفس نقش مهمى دارد.
محل اصلى پرورش این گیاه هند است وبه عنوان یک ماده رنگى غذایى از آن استفاده میشود در عین حال بخاطر مواد آنتى باکترى که دارد، نقش مهمى در نگهدارى مواد غذایى ایفا میکند.

 


» مجتبی رجب پور و رضا نوروزی
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های وبلاگ
مواد و روش های کنترل فرسایش تپه
برداشت نی برای خمیر کاغذ : به حداقل رساندن فرسایش بادی
بیابان زایی و بیابان زدایی
شاحص های مهم بیابان زایی از منظر آب
دعوت به همکاری
بنام خالق طبیعت
[عناوین آرشیوشده]
 RSS 
 Atom 

بازدیدهای امروز: 62  بازدید
بازدیدهای دیروز: 70  بازدید
مجموع بازدیدها: 527929  بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ وضعیت من در یاهو ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

وبلاگ تخصصی مهندسین مرتع و آبخیزداری
مدیر وبلاگ : مجتبی رجب پور و رضا نوروزی[347]
نویسندگان وبلاگ :
مجتبی رجب پور
مجتبی رجب پور (@)[0]


» پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
مقالات بیابان زایی
مرتع وآبخیزداری 84 دانشگاه زابل
معرفی گیاهان دارویی
عکس گیاهان
بیابان
لینکهای هیدرولوژی یاهو ( سایت خارجی )
آموزش arcview [1]
انجمن آبخیزداران امریکا (سایت خارجی )
آموزش سیستم اطلاعات جامع زمین و آب(ILWIS)
حوزه های آبخیز ایران
مجموعه قوانین و مقررات در منابع طبیعی
سازمان هوا شناسی
وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری
کمیته ملی سدهای بزرگ ایران
لینکهای آبخیزداری (سایت خارجی ) [1]
دانلود راهنمای سیستم موقعیت جهانی
دانلود راهنمای فارسی HEC-HMS
( دانلود )آشنائی با IDRISI
سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری
ابرارهای محاسبات انلاین ایران هیدرولوژی
مرجع کامل سدهای ایران
باغهای گیاهشناسی
اداره و مدیریت آبخیز داری (سایت خارجی)
گروه مدیریت آبخیز داری(سایت خارجی)
مهندسی مرتع وآبخیزداری دانشگاه یزد
مقالات مختلف زمین شناسی در انجمن زمین شناسان ایران
مراتع ،مجلات خارجی از جامعه مرتع داران
نقشه زمین لرزه ها(انگلیسی)
سنگهای دوران های مختلف زمین شناسی ایران
ویژگی های استان مازندران
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری،پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایرا
موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه کشور
دانلود فایل نقشه زمین شناسی حوزه نهبندان برای پروژه مرتع 82
مقاله رفتارنگاری سد کرخه با استفاده از روش ابزار دقیق
شیراز بهشت ایران-گالری عکس شیراز
ورودی های 84 منابع طبیعی دانشگاه تهران
انجمن علمی مرتع و آبخیزداری دانشگاه زابل
موسسه گیاهان دارویی زاگرس
سنجش از دور
شبکه علمی کشاورزی و منابع طبیعی ایران(بزرگترین شبکه علمی الکترون
منابع طبیعی تیران وکرون
» لوگوی دوستان من «

















» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
مرتعداری
مقاله مرتعداری
گیاه شناسی
گیاهان مرتعی
مقاله گیاهان مرتعی(انگلیسی pdf)
گیاهان دارویی
علف هرز
صحرا
کویر
گیاهان مناطق کویری
حیوانات مناطق کویری
بادهای مناطق کویری
منطقه خشک
بیابان
آبخیزداری
حوزه آبخیز
مقاله آبخیزداری
مقالات خارجی آبخیزداری
پروژه آبخیزداری
طراحی سد
سد خاکی
سد سنگ چین
سد سنگ و ساروج
سد کنترلی
سد خشکه چین
سد مصالح بنایی
سد سنگچین ملات دار
سد سنگریزه ای
سدهای زیر زمینی
فیلم های مربوط به سد سازی :(WMV)
کتاب توسعه پروژه های آبخیزداری هند
کتابی در مورد عملکرد و تدابیر مدیریتی حاشیه رودخانه
بند سنگی
بند سنگریزه ای
بند چوبی
بند چپری
بند گابیونی
طبقه بندی گالی ها
خندق
چکدم ها
بانکت
سیل
عکس انواع فرسایش
فرسایش بادی
فرسایش بادی (مقاله انگلیسی)
فرسایش خندقی
فرسایش ورقه ای ( سطحی)
فرسایش تونلی
فرسایش کناری
فرسایش شیاری
خاک شناسی
حفاظت خاک(englishمقاله)
حفاظت خاک
حفاظت خاک(فارسی)
بافت خاک
خشکسالی
سنجش از دور
رابطه دام ومرتع
احداث بادشکن زنده
. جنگلهای استوایی
آب زیرزمینی
سوالات کارشناسی ارشد
سوالات کارشناسی ارشد خاکهای خشک و نیمه خشک
سیستم اطلاعات جغرافیایی ( gis )
معرفی کتاب های تخصصی
روش بررسی پوشش گیاهی و خاک از طریق TASSELED CAP TRANSFORMATION (
آموزش ویندوز XP
ilwis وپردازش تصو یر
آموزش power point
آموزش word
آموزش Excel2000
نرم افزار سورفور
مقالات انگلیسی
جستجو در اینترنت
مقالات علمی تخصصی در پایه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
عکس های ماهواره ای
GPS
دشت کویر
جامعه شناسی
مقالات حفاظت خاک برای دانلود
شیب
چگونگی تدوین مقالات
arc gis
رابطه آبخیز و بیابان
ظرفیت مزرعه(English-pdf)
گسل
کلوت
چیزهای بی ربط
خاکهای آلی
معرفی رشته مرتع و آبخیزداری
پایا نامه محمدرضا اختصاصی
هیدرولوژی
چین ها
انواع سرریز ها(انگلیسی)
فاصله بین کاشت در گیاهان مختلف
مجموعه مقالات سمینارها و کنفرانس‌های داخلی
کتاب داده های فرسایش پذیری خاک در مدل جهانی WEPP
کتاب عملیات و راهبردهای کشت
سولات ارشد فرسایش خاک
» اشتراک در خبرنامه «
 
وبلاگ تخصصی مهندسین مرتع و آبخیزداری
رتبه سنج گوگل وضعیت یاهو
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:آدرس سایت فیلتر شده
:نوع فیلتر





فیلتر شکن